24/02/2015

Op de bres voor lokale ondernemers

Algemeen nieuws In de kijker

De snelle technologische veranderingen, sociale media en e-commerce leggen druk op de detailhandel. Ook de consument verandert. Hij wordt grijzer, koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en steeds meer een marketeer. Voor ondernemers is het niet altijd gemakkelijk om met deze uitdagingen om te gaan. Daarom lanceerde de Vlaamse Overheid in uitvoering van de startnota ‘Winkelen in Vlaanderen’ het project Commerciële Inspiratie. Samen met UNIZO en wes research & strategy wil ze op deze manier het ondernemerschap en vernieuwingsgedrag van ondernemers stimuleren. 

Individueeel traject

Via een individueel coachingtraject zetten zij gevestigde detailhandelaars, horeca-uitbaters en dienstverleners aan na te denken over de toekomst van hun zaak. Ze helpen hen ook bij de uitwerking van concrete vernieuwingsacties. Ook de stad Lokeren is partner van het project. Op die manier kunnen tot 30 Lokerse ondernemers aan het begeleidingstraject deelnemen. Deze unieke samenwerking zorgt voor een creatieve en dynamische sfeer in de stad en draagt bij tot kernversterking. 

Elke ondernemer krijgt een persoonlijke coach toegewezen die bovendien wordt bijgestaan door een team van experten. Geïnspireerd door de trends die de detailhandel en horecasector beïnvloeden, bedenken zij vernieuwende en (financieel) haalbare acties op maat van de zaak. Deze verwerkt de coach in een actieplan. Het zogenaamde “inspiratierapport”.

Als ondernemer inschrijven voor het traject?

Kom dan naar de infosessie op woensdag 18 maart 2015 om 19u30 in de ontmoetingsruimte van het stadhuis (3e verdieping), Groentemarkt 1, 9160 Lokeren. Meer info: www.commercieleinspiratie.be