Communicatie
- Startpagina
- Altijd in contact
- Communicatie
Origamihaas schittert als mascotte in communicatiecampagne rond het vernieuwde dienstverleningstraject van stad Lokeren.
Hieronder lees je meer over het hoe, waarom en wat van het ontstaan van onze origamihaas, en belangrijker nog: ons dienstverleningstraject.
Lokeraar staat centraal
Tijden veranderen. Zo ook onze maatschappij en wij, als mens. Dat maakt dat onze behoeften veranderen. Dat is zeker ook merkbaar binnen onze stadswerking, en vooral naar het luik dienstverlening toe. Er is zoiets als digitalisering, de steeds mondiger wordende burger, de diversiteit en de talrijke communicatiekanalen vandaag de dag.
Dit alles is haast even complex als de structuur van een stad. De komende jaren heeft de stad de uitdaging op zich genomen om de dienstverlening af te stemmen op de vernieuwde noden op het vlak van digitalisering, communicatie en service.
Niet in 1, 2, 3
Dit dienstverleningstraject is een proces en vraagt tijd. Tijd om op te zetten, in te voeren en om gewoon te worden. Zowel voor ons als stad als voor de Lokeraar. Daarom werken we in fasen. Om het overzicht te bewaren, hebben we een campagne bedacht. De centrale figuur hierbij in onze enige echte: origamihaas! Telkens je deze haas tegenkomt, weet je dat we een nieuwe sprong nemen binnen het dienstverleningstraject.
Ori-wat?
De haas is gezien onze rijke geschiedenis een gevestigde waarde binnen onze stad. We moesten dus ook niet verder nadenken om een herkenbaar beeld te zoeken voor deze campagne. Waarom gemaakt in origami? Deze vouwkunst is eigenlijk de kunst van de eenvoud. Het is een vaardigheid in papier. Wij hebben deze initieel papieren haas gedigitaliseerd en zo meegenomen in onze campagne, net zoals we dit doorheen de jaren nog zullen doen binnen onze stadsdiensten, én ook al gedaan hebben.
Altijd in contact, samen een sprong naar morgen!
Onze campagneslogan “Altijd in contact” verwijst naar de uitdagende communicatiemogelijkheden tussen enerzijds de stadsdiensten onderling, als naar de burger toe. Digitaal, telefonisch of fysiek: in het nieuwe dienstverleningsverhaal blijft de Lokeraar centraal staan.
De projecttitel “samen een sprong naar morgen” refereert dan weer naar de aankomende, positieve veranderingen waar we samen voor staan.