Infopunt
- Startpagina
- Altijd in contact
- Infopunt
Wat is het Infopunt?
Het Infopunt is dé plaats waar je terecht kan voor al je vragen, bemerkingen en meldingen.
Het centrale Infopunt van de stad vind je in het Stadhuis (Groentemarkt 1).
Hoe bereik je het Infopunt?
Opgelet! Wil je een melding doen voor een omgevingsvergunning, ga dan naar het Omgevingsloket.
Een melding via het algemene contactformulier van Stad Lokeren is niet geldig voor dit type meldingen.
Via online melding Overzicht 'Mijn meldingen'
- Weet je niet hoe je moet inloggen, maak dan een melding zonder in te loggen op Mijn Burgerprofiel.
- Bellen kan via het nummer 09 235 31 00, tijdens de openingsuren.
- Kom langs in het stadhuis, Groentemarkt 1, tijdens de openingsuren.
Vragen zijn vrijblijvend, heb je een dienst nodig, maak dan eerst een afspraak.
Waarvoor kan je terecht bij het Infopunt?
- Afspraak maken bij één van onze diensten.
- Vlotte afhaling van producten via het snelloket (zonder afspraak): rijbewijs, reispas, ...
- Terugvinden praktische info: IDM-afhaalkalenders, stickers geen reclamedrukwerk, huisdierstickers brandweer, Infokrant, 9160, ...
- Vragen over rioleringsaansluitingen
- Meldingen voor de rattenvanger
- Melding defecte wegen
- Bemerkingen openbaar domein/groendienst
- Vragen over verblijfskaarten
- Wegwijs maken en in contact brengen met de diverse stadsdiensten
- Stedenbouwkundige informatievraag
- Een melding of klacht over jouw buurt of over de dienstverlening van Stad Lokeren
Lees het reglement meldingen- en klachtenbehandeling na om te weten hoe Stad Lokeren omgaat met jouw melding of klacht.
Maar ook:
- Info over premies
- Info over openbaarheid van bestuur
- Info over wonen en huisvesting
- Info over thuiszorg
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. In veel gevallen kan dit onmiddellijk, soms vraagt dit wat meer tijd. Indien nodig schakelen we je rechtstreeks door naar het juiste team én de juiste persoon. Dankzij jouw vragen, bemerkingen en suggesties maken we samen sprongen richting een klantvriendelijkere stad.
Melding ter plaatse
Beschik je niet over een computer of ben je nog niet op de digitale trein gesprongen? Doe je melding dan ter plaatse. Papieren meldingenformulieren zijn standaard beschikbaar aan de stedelijke Infopunten van het stadhuis, Infopunt Toerisme, Bibliotheek, Cultuurcentrum, Stadsmuseum, Sport- en Jeugdcomplex, Welzijnshuis en Infrastructuur.
Meldingen aan externen
- Defecte straatlampen: 0800 63 535
- Gasgeur of gaslek: 0800 65 065
- Storingen en defecten stroomnetwerk: 078 35 3500
- Huisvuilophaling: 0800 16 636