Infopunt

Wat is het Infopunt?

Het Infopunt is dé plaats waar je terecht kan voor al je vragen, bemerkingen en meldingen. 
Het centrale Infopunt van de stad vind je in het Stadhuis (Groentemarkt 1). 

Hoe bereik je het Infopunt?

 

Via online melding     Overzicht 'Mijn meldingen' 

Waarvoor kan je terecht bij het Infopunt?

    • Afspraak maken bij één van onze diensten.
    • Vlotte afhaling van producten via het snelloket (zonder afspraak): rijbewijs, reispas, ...
    • Terugvinden praktische info: IDM-afhaalkalenders, stickers geen reclamedrukwerk, huisdierstickers brandweer, Infokrant, 9160, ...
    • Vragen over rioleringsaansluitingen
    • Meldingen voor de rattenvanger
    • Melding defecte lampen/wegen
    • Bemerkingen openbaar domein/groendienst
    • Vragen over verblijfskaarten
    • Wegwijs maken en in contact brengen met de diverse stadsdiensten
    • Stedenbouwkundige informatievraag

 

Maar ook: 

  • Info over premies
  • Info over openbaarheid van bestuur
  • Info over wonen en huisvesting
  • Info over thuiszorg 

We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. In veel gevallen kan dit onmiddellijk, soms vraagt dit wat meer tijd. Indien nodig schakelen we je rechtstreeks door naar het juiste team én de juiste persoon. Dankzij jouw vragen, bemerkingen en suggesties maken we samen sprongen richting een klantvriendelijkere stad.

Melding ter plaatse

Beschik je niet over een computer of ben je nog niet op de digitale trein gesprongen? Doe je melding dan ter plaatse. Papieren meldingenformulieren zijn standaard beschikbaar aan de stedelijke Infopunten van het stadhuis, Infopunt Toerisme, Bibliotheek, Cultuurcentrum, Stadsmuseum, Sport- en Jeugdcomplex, Sociaal Huis en Infrastructuur. 

Meldingen aan externen