Het gaat daarbij om kosten die een vereniging maakt voor de aankoop van materialen (handgels, ontsmettingsmiddelen, …), voor de huur van extra lokalen, …
Verenigingen die een werking hebben in een stedelijke accommodatie kunnen maximaal 500 euro per jaar aan gemaakte kosten binnenbrengen.
Verenigingen die een werking hebben in een eigen accommodatie of huren van een privé-instantie kunnen maximaal 1000 euro per jaar aan gemaakte kosten binnenbrengen.
De vereniging dient hiervoor het onderstaande aanvraagformulier in te vullen. Hierin worden de volgende bijlagen gevraagd, die men best op voorhand verzamelt en opmaakt alvorens het formulier in te vullen.
- Officiële boekhoudstukken of andere bewijsstukken (facturen en bankafschriften) die de extra kosten aantonen
- Een samenvattende lijst van alle gemaakte kosten
Een voorbeeldsjabloon dat je hiervoor kan gebruiken vind je hier.
Het subsidiereglement kan je hier nalezen.
Het volledige dossier met bijlagen moet uiterlijk op 1 december 2022 ingediend worden voor kosten die gemaakt zijn tussen 1 september 2021 en 30 november 2022.