Omwille van de verstrengde COVID-19-maatregelen van 28 oktober, is het voorlopig niet langer mogelijk om na afspraak langs te komen in het stadhuis voor onderstaande zaken:
- Wijzigen voornaam
- Wettelijk samenwonen
- Aanvraag Belgische nationaliteit
- Adreswijziging na controle van de wijkagent
- Hernieuwing identiteitskaart
- Aanvragen kids-ID
Dit al zeker tot en met het einde van lockdown 2.0 (13 december 2020). Deze beslissing kwam er na een federale omzendbrief die algemeen stelt dat dergelijke procedures niet dringend zijn en daarom uitgesteld kunnen worden naar een later tijdstip.
Wie een lopend dossier Belgische nationaliteit heeft lopen en de toestemming had gekregen om te betalen aan het registratiekantoor, kan wel nog een afspraak maken om het betaalbewijs binnen te brengen voor verdere afhandeling.
Dienstverlening tijdens een lockdown
Gelieve enkel een afspraak te maken voor dringende zaken. Probeer zoveel mogelijk zelf attesten en formulieren online aan te vragen. Kom je toch langs, kom dan steeds alleen. Zo vermijden we zoveel mogelijk groepen mensen en verkleinen we samen onnodige contacten. Voel je je niet lekker of ben je ziek, blijf dan zeker thuis. Bij verdachte symptomen, mogen we je vragen onze openbare gebouwen te verlaten. Draag altijd je mondmasker en houd minstens 1,5 meter afstand van elkaar. Alleen op deze manier en met jouw samenwerking kunnen wij op een veilige manier onze dienstverlening blijven garanderen.
Hoe kunnen we je helpen?
- Attest of formulier nodig? Kijk hier of je het zelf online kan aanvragen.
- Bekijk hier het overzicht waarvoor je na afspraak kan langskomen bij de dienst Burgerzaken (Bevolking, Rijbewijzen, Andere nationaliteiten).
- Heb je een andere dienst nodig?